Arbeid – eller ikke arbeid, DET er spørsmålet

Visste du at det finnes flere kategorier av mennesker uten fast arbeid? Samfunnet har et felles ord for slike som oss. ARBEIDSLEDIGE…

Smak litt på det ordet, og tenk deg at det var du som havnet i en hverdag uten å ha de rutinene du i dag forholder deg til. Føler du deg oppløftet? Kanskje ikke så rart, dette begrepet ARBEIDSLEDIG synes jeg er oppbrukt, utgått på dato og stigmatiserende for en gruppe mennesker som akkurat NÅ er i en fase i livet som er ganske tøff.

Dette burde kanskje vært en sak å ta opp med språkrådet?

Det å fortelle familie, venner og kjente at man for øyeblikket ikke har dette samlende punktet og faste rutinen i hverdagen en jobb representerer for de fleste av oss, er ikke noe å se fram til.

Hva gjør man når man er uten jobb? Sover døgnet rundt, er latsabb og uten ork? Høyt oppe eller langt nede? Et stort spenn, og jeg tror kanskje de fleste av oss har høyere antall dager langt nede enn «normalt». Er dette noe man får støtte for av samfunnet? Finnes det systemer som fanger opp at en «arbeidsledig» er deprimert?

Jeg liker å være optimist. Og mitt optimistiske og positive syn på livet har vært tungen på vektskålen mang en gang jeg har stanget hodet i veggen. Til mine omgivelser liker jeg å si svare på det stadig tilbakevendende spørsmålet «Hva jobber du med for tiden da?»

Jo, nå skal du høre, jeg jobber med markedsføring.

Og som aktiv arbeidssøker, er det hardt og målrettet markedsarbeid som skal til for å finne den jobben som passer best.

Om thormedhammeren

Building consumernetwork on the internet to secure the users more POWER. Coaching business partners towards success.
Dette innlegget ble publisert i arbeidsgiver, jobbsøker, Uncategorized og merket med , , . Bokmerk permalenken.

Legg igjen en kommentar

